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IT 외국어/IT분야 영어대화

[영어회화] 벤더의 유지보수 계약 갱신

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아래는 아웃소싱하고 있는 벤더의 유지보수 계약 갱신에 관한 대화 예시입니다.

TTS Example

 

 

Grace: "The maintenance contract for our IT infrastructure is up for renewal. We need to review and decide whether to continue with the current vendor or look for new options."

Daniel: "First, let's evaluate the performance of the current vendor. Have they met our service level agreements (SLAs) consistently?"

Sophie: "In my opinion, their service has been satisfactory, but the response time could be improved. We've had a few instances where the support was slower than expected."

Grace: "Good point, Sophie. Daniel, can you benchmark the costs against other vendors? We need to ensure we're getting the best value for our investment."

Daniel: "Sure, I'll prepare a cost-benefit analysis. We should also consider the scope of services offered. Maybe we need additional services like cybersecurity monitoring."

Sophie: "Let's not forget about scalability. As our company grows, we need a maintenance plan that can adapt to our changing needs."

Grace: "Absolutely. I'll schedule a meeting with the current vendor to discuss these points and see if they can meet our revised requirements."


이 대화에서는 IT 팀이 유지보수 계약을 갱신하기 전에 현재 벤더의 성과를 평가하고 다른 옵션을 고려하고 있습니다. 이 대화를 기초로 반복하여 연습을 해보세요. 주요 용어에 대한 간략한 설명은 다음과 같습니다.

  1. Maintenance Contract: IT 인프라의 정기적인 유지보수를 위한 계약.
  2. Service Level Agreements (SLAs): 서비스 제공자가 준수해야 하는 성능 및 응답 시간에 대한 공식적인 약속.
  3. Response Time: 문제가 발생했을 때 서비스 제공자가 대응하는 데 걸리는 시간.
  4. Cost-Benefit Analysis: 서비스의 비용과 이익을 비교 분석하는 과정.
  5. Scope of Services: 유지보수 계약에 포함된 서비스의 범위 및 내용.
  6. Scalability: 서비스가 조직의 성장이나 변화하는 요구 사항에 맞게 조정될 수 있는 능력.